Известие

Collapse
No announcement yet.

Зимна драма, не само със стaртер...

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
    Празната е за вариатор\каквато и роля да изпълнява\, който се ползва при Цедесите и БМВ, при нас не играе.
    Сетих се аз къде съм ровил... В Сиерата..
    Та там в соленоида има 2 бобини! Едната е яка и служи да изхвърли бендикса, абе да сработи стартера и да почне да върти.. Обаче тая бобина е с доста дебела жица намотана и харчи доста ток... Идеята е след като сработи дебелата намотка тя да се самоизключи и да не харчи безброи ампери... Тогава докато държиш ключа и стартера вече върти остава другата навивка в соленоида под напрежение (тя е доста по-слаба и служи само за задържане но не и за първоначално изхвърляне на бендикса) ...
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #17
      Виж си все пак и клемите на акумулатора (Пак)

      И на Типото имаше едни маси под стойката Виж ги и тях
      Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
        Сетих се аз къде съм ровил... В Сиерата..
        Та там в соленоида има 2 бобини! Едната е яка и служи да изхвърли бендикса, абе да сработи стартера и да почне да върти.. Обаче тая бобина е с доста дебела жица намотана и харчи доста ток... Идеята е след като сработи дебелата намотка тя да се самоизключи и да не харчи безброи ампери... Тогава докато държиш ключа и стартера вече върти остава другата навивка в соленоида под напрежение (тя е доста по-слаба и служи само за задържане но не и за първоначално изхвърляне на бендикса) ...
        а тука е както си го писал, мисля. минус на соленоида се явява плюса на ротора на стартера. пада в напрежението е достатъчен да го държи затворен след като завърти ротора.
        точка

        Comment


        • #19
          Много правилни съвети дава колегата mimouzunov в пост № 10.

          Наистина токът за соленоида протича последователно през четките. При студено време понякога, четките не правят достатъчно добър контакт с колекторите. Когато протече големият работен ток, тази лоша връзка се оправя сама (пробива) но малкият ток на соленоида не може да пробие.
          Направи експеримента за който ти говори колегата - това да дадеш накъсо с дебел проводник двете дебели шпилки, които излизат от задната част на соленоида. Внимателно - при изключена от скорост и без да се допира друго освен шпилките.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Ти хубаво си сменил четките, а сети ли се да тръкнеш колектора със фина шкурка? После колко време баща ти ти дава ток. Щото с каквито и кабели да си по тях не може да премине такъв ток, че веднага да ти завърти стартера и да запалиш. Имам предвид, ако акумулатора ти е тотална щета с тия кабели за ток дето правят контакт като за умряло няма да изхвърли, камо ли да завърти. Варианта е баща ти да бръмчи покрай теб 20-на мин докато повъзбуди твоя акумулатор. Направо слагай акумулатора на баща си - така се тества. С кабели за ток такъв съм го ял, че ... И най простия тест - подай един плюс на бобината на шалтера да видиш дали изхвърля бендикса. Ама махни плюса на стартера преди това да не земе да завърти нещо и да ти изкара акъла.

            ---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:22 ----------

            Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
            Доколкото помня (а може и да бъркам при алфовия стартер) шалтера на стратера (соленоида) за да заработи ,тегли маса от самия стратер... Ако минусовите четки не дават добър контакт и соленоида не заработва...
            Пробваи по някакъв начин да подадеш + дирекно на втората шпилка на соленоида, тази която "захранва" стартера за да видиш дали ще се развърти както си е на място (гледаи да не си на скорост де)...
            Ако до събота нее тръгнала идвам и аз да я гледаме...
            Помня че рових в някакъв стартер и по-точно в шалтера му и знам че имаше две бобини вътре, едната е вързана м-у малката клема и шпилката на която е вързан стартера ( другата шпилка е вързана за акумулатора) а другата бобинка е вързана пак за малката клема и корпус... Доколкото ми стана ясно с първата бобина понеже е по "яка" соленоида изхвърля бендикса ,а когато стане това тя престава да работи (и в двата си края има + )... Тогава соленоида се захранва от другата бобинка и тя служи само да задържа...
            Незнам дали се разбира нещо от писанията ми
            Тегли маса от масата. Бобината е закрепена за стартера, той за двигателя. Масата си минава по тях.
            Рецепти

            Comment


            • #21
              Колектора светеше, не съм го минавал с шкурка. Изчистих му само каналчетата, от натрупалия се графит в тях от старите четки.
              Със същите кабели паля 75-цата, която е с тотално умряла батерия\най-близката клетка до +-овата клема е прекъсната\. Завърта веднага след закачането им.
              Акумулаторът вече е зареден и "окото" му свети зелено. Само, че съм с температура и на антибиотик, а следобяд съм на лекар, та ще видя кога ще се занимавам пак...

              Иначе планът, който си подготвям за тестване е следния:
              1. Зашкурвам клемите на акумулатора, масата на скоростите и евентуално, тая под стойката;
              2. Пробвам и ако няма ефект давам на късо 2-те шпилки на шалтера;
              3. Ако врътне с пробна лампа тествам кабелчето на шалтера\идващо от конт. ключ\;
              4. Ако светне, а не върти -> няма я масата; ако не светне -> слагам си клемореда от 155-цата;
              5. Ако пак не завърти вече не знам....
              Last edited by TRENDi; d.m.y г., 09:45.
              75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
              155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
              FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
              Мненията са като задниците - всеки си има!

              Comment


              • #22
                има и друг вариант, този дето ти е запойвал четките да са е усрал...
                Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от vegatta Покажи съобщение
                  има и друг вариант, този дето ти е запойвал четките да са е усрал...
                  Той се е осрал по презумпция!
                  Четки не се запояват с калай
                  Това си го набийте в тиквите!
                  Не , че и аз не съм го правил, но много отдавна съм прекратил с тая практика.
                  Съгласни сме, че не бачка от хлабава връзка.
                  Ще ги разгледам по степен на вероятност:

                  Заяждаща четка- шалтера не чука. Няма голяма консумация. Оправя се временно с почукване по стартера с чук или каквото имаме в момента.
                  Разпоена четка- симптомите са същите. Лечението е смяна на майстора. Четките се монтират с пресова или винтова сглобка.
                  Същите симптоми при износени четки и при проблем в нитовете на четкодържателя, които дават маса на масовите четки.(ако има такива)
                  Шалтера чука,но нещо не иска да завърти или завърта бавно. Има голяма консумация. - износени втулки, износени клеми в шалтера или проблемен бендикс.

                  Накратко: Ако не чука шалтера, налагаш няколко пъти стартера. Завърти ли, ясно е , че четките заяждат. Не завърти ли , пак е за аутопсия. Четките са износени и не дават контакт.
                  Чука ли и не ще да върти добре - значи са втулките, бендикса или мотора.
                  Всичко това е валидно, когато акумулатора е зареден и клемите и кабелите са наред!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #24
                    точно. тия четки не се запояват. или сглобка или точкова заварка.
                    точка

                    Comment


                    • #25
                      провери дали не ти се е изкривила оста точно зад предната втулка. на тънкото място
                      Alfa 155 2.0TS 8V '93
                      sigpic
                      VW LADAVAGEN '81
                      CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

                      Comment


                      • #26
                        Вече е сигурно, че е стартерът. Като е свален и няма товар - върти. Ако го сложа или дори, докато го тествам на акумулатора, му подпра бендикса - няма никой. 2-3 пъти го разглобявах, опънах\разтегнах\ малко пружините на четките - същата работа. Леко подпрян с отвертка бендикс и не иска да мъцне, а трябва да върти маховика и целия мотор все пак. Утре май ще се ходи до Ел. Пелин.
                        75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                        155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                        FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                        Мненията са като задниците - всеки си има!

                        Comment


                        • #27
                          В тоя случай е шалтера.
                          Тока минава само през бобината на шалтера и за това няма мощност.
                          Обърнете внимание, че в тоя случай, тока през релето е доста голям.
                          Такава авария, когато няма реле в схемата, а тока идва директно от контактния ключ, поради големия ток горят контактите на ключа. Тука респективно може да нагорят или направо изгорят клеми 30 и 87 на релето за стартера.
                          Не става винаги, но да сте готови и са тоя вариант

                          Едит: пробвай да подадеш ток директно на клемата след шалтера.
                          Ако завърти зверски ще си на 98% сигурен, че е той!
                          Успех!
                          Last edited by mordohy; d.m.y г., 17:26.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #28
                            Едит: пробвай да подадеш ток директно на клемата след шалтера.
                            Това го пробвах, преди малко с кабел, а и още като беше на колата. С дебелия кабел, който идва от +-овата клема на батерията, допрях шпилката на шалтера, която е директна към четките. Само приискри, но не завъртя. А преди малко\в нас\ с кабел, директно вързан на същата шпилка си завъртя, но пак го спирам прекалено лесно с отвертката. Така или иначе, за утре съм запазил 1 стартер в Ел. Пелин . Не мога да си обясня защо тоя ремонт излезе несполучлив.
                            Last edited by TRENDi; d.m.y г., 20:51.
                            75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                            155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                            FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                            Мненията са като задниците - всеки си има!

                            Comment


                            • #29
                              Нема да са плашиш ... и аз миналата пролет направих пълна ревизия на стартера, и пак продължава да не врътка от време на време ...
                              Дано имаш повече късмет с "новия" стартер от нашия човек
                              155 MY.95 Sport - 2.0 TS 8v (ressurected by Теодор & Токича)
                              Fan Club Alfa Romeo 155 - Bulgaria

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
                                Не мога да си обясня защо тоя ремонт излезе несполучлив.
                                И аз ми е ремонтиран стартера и пак ми прави по някой мръснишки номер.
                                Симптомите при мен са, сядам, връткам ключа и няма никой. (нито чуква, нито врътва, все едно няма никой) Връщам ключа, пак давам на контакт (може би 3-4 пъти) и изведнъж врътва.
                                Този номер за миналата година ми го е направил едно 5-6 пъти , така и не разбрах причината. Иначе съм купил друг работещ стартер и съм в процес на изчакване този стартер да стане като твоя, че да го подменя.

                                AR 145 2.0 16v Turbo 300+ whp powered by ICIDesign
                                AR 155 2.0 16v SUPER
                                Toyota Corolla 2014 S Premium
                                Moskvich 2140

                                Comment

                                Working...
                                X